måndag 29 augusti 2011

Jahapp

Då kom den dåliga nyheten då. Insåg precis, när jag loggade in på nätbanken, att jag fått barnbidraget, men inget selektivt tillägg som brukar komma i slutet av månaden. 29/7 senast och idag är det den 29 och det är ingen helgdag vilket betyder att jag antagligen inte får selektivt tillägg denna månad. Förhoppningsvis kommer det i efterskott sen nästa månad men jag skulle ha behövt pengarna nu och inte i oktober. Dagen har varit så bra hittills så något skulle ju gå fel. Undrar om de ens mins varför de ville att jag skulle skicka in nytt studieintyg?

Det här med att prata om ekonomi är ett lite knepigt ämne. Det är först nu egentligen som jag har förstått att det kanske inte är så fint att fråga folk vad de betalar i hyra för lägenheten eller vad bilen kostade. Jag personligen ser inget fel i att fråga eller svara på sådana saker. Jag är lite väl öppen med ekonomin än vad man ska vara tror jag. Vet inte riktigt varför. Men för en del människor så är ekonomi ett känsligt ämne. Och jag tror inte att det är någon skillnad om man är rik eller fattig då.
Men mina inkomster kan ju vem som helst räkna ut på nätet. Jag har aldrig jobbat, är studerande = minimibelopp som vårdledig. Men vi klarar oss fint i alla fall:) Tror nog att det är så att ju mer pengar man har desto mer gör man av med. Lite trist att nästan allt ska cirkulera runt pengar här i världen.


4 kommentarer:

  1. Hej! Nu har jag inte riktigt förstått, studerar du ännu? Slutatde du inte skolan då du väntade Theodor? :-)

    SvaraRadera
  2. Va skönt ändå att kunna fortsätta gå hemma :) jag ska jobba lite nu så att jag får en bättre mammapeng och ett ordinarie jobb! Ska bli så skönt att kunna göra saker tillsammans nu hela familjen då pengarna kommer in igen , hur sugen jag än är på en till hihihi (verkligen är JÄTTESUGEN) är så himla glad för din skull :D! Haha kom på en sak nu, du kommer behöva byta blogg... igen :P (syftade på bloggnamnet ;D ). Jag tycker att du inte ska bry dig om bloggnamnet alls, fortsätt här bara :) . men du som vi har pratat om, kommer ni över nåt och hälsar på? Vore så skoj att ses efter så lång tid :) kram från oss

    SvaraRadera
  3. Det där tycker jag med..vi klarar oss fint med mig som vårdledig.jag hann jobba några år före och gubben har bra jobb.nu får vi tillökning före vår första(född2010) å då räknas mammapengen utgående från min lön då..så det ska bli skönt att få bra peng sen igen!Vad har du fått för reaktioner med en ny graviditet så tätt på..jag tycker de flesta varit positivta åt oss..men sen finns det såna som pratar bakom ryggen och säger saker som:hur ska dom orka?ska hon inte jobba nåt emellan..som om man sku måst förlara sig för vissa varför man vill ha syskon tätt..usch..jag blir så less../Ann

    SvaraRadera
  4. Alltså nu får vi tillökning före vår första fyllt 3 å då räknas min mammapeng osv..sku d stå ;)som du säger..ju mer pengar man ha destu mer sa man spendera../ann

    SvaraRadera