onsdag 17 augusti 2011

Paus i matlagningen

Han nästan få ihop hela köttbullssmeten innan jag insåg att den enda ägget vi har i kylskåpet är för gammalt. Robin är på väg hem från jobbet via några ställen så han får köpa hem ägg och mjölk:) Så det blev en ofrivillig paus i det hela nu! Inte mig emot;) Ögonen svider ännu från lökhackningen. Theodor tyckte att lök var gott:p Men han fick såklart bara ytte pytte bitar. Det blir lite konstig, men god mat ikväll. Hemlagade köttbullar, vitlökssallad och majskolvar:) Och till efterrätt krusbärskräm, om jag får ihopkokat något sånt. Har en påse krusbär i kylskåpet som inte blir färskare, så det är värt ett försök:) Lite vispgrädde på det sen så blir det säkert riktigt gott! Sen ikväll blir det nog att titta på den tredje delen av filmerna vi sett de två senaste kvällarna. Theodor lär somna tidigt, eller så måste han sova ännu en gång ikväll för han verkar trött. Jag gissar att det tar ännu ca en halvtimme innan Robin är hemma så jag har tid att fördriva. Det luktar så gott av läk här så jag blir riktigt hungrig! Men det borde inte ta länge att göra klart köttbullarna sen bara jag får ägg:) Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar