onsdag 31 augusti 2011

Reaktioner

Vi fick inte lika många "roliga" reaktioner som när vi berättade att vi skulle få Theodor:p Men nästan alla har varit glada för vår skull och ingen har egentligen kommenterat något om åldersskillnaden. 20 månader, närmare 21 tror jag, blir det mellan barnen här. Inte så farligt tätt men ändå lite tätare än många andra. De som känner Theodor behöver inte ifrågesätta hur vi ska orka med en till för han är en otroligt snäll och lugn kille *peppar peppar*. Några få har inte ens fått ur sig ett grattis utan bara ett jaha, men sånt får man ta. Min lillebror hade fått för sig att det är två bebisar jag har i min mage och varken han eller jag har en aning om varifrån han fått det:p Det var roligast att berätta åt Robins storebror. Vi samåkte med dem en dag och bilen var full. Vi sa åt honom och hans sambo(hon som också är gravid) att det har väl aldrig suttit 7 personer i den här bilen förr. Hans sambo förstod genast men det tog flera km före han fattade själv:p Det var lite kul:) Många som vi berättat åt hade redan gissat det.

Nu har jag bakat en paj! Och ska snart sätta på kaffet. Theodor är gnällig idag. Han bara gör saker han inte får och vägrar sova, men han är ändå lugn i sängen. Vi hann inte till lekparken och sovrummet och vardagsrummet är bara halvstädade. Men som extra sak så har jag strukit Robins skjortor:) När man talar om trollen, han kom hem redan!

1 kommentar:

  1. Det är, tyvärr, inte lika speciellt för omvärlden när man väntar andra barnet som när man väntar första. Vi har 19 nästan 20 månader mellan sönerna och bortsett från att kroppen tog stryk av det så har det varit en perfekt åldersskillnad för oss. =)

    SvaraRadera