torsdag 18 augusti 2011

En timme

Den senaste timmen har jag suttit och läst på om sen avnavling och värkstimulerande dropp. Orkade inte engagera mig i de ämnen senast jag var gravid men i brist på annat att göra så:) Lite tidigt att börja fundera på förlossningsrelaterade saker redan men bättre nu än aldrig. Med Theodor skrev jag aldrig något förlossningsbrev eftersom det pappret blev akut ifyllt när jag var inne med sammandragningar första gången. Så det var bara nöddopslov och namn som blev inskrivna där. Men förra gången hade jag ju ingen aning om vad som väntade egentligen så det skulle ha varit svårt att skriva det ändå. Nog för att jag kommer att ta det som det kommer också nästa gång. Lönar sig inte att planera för mycket men lite kan man ju nog påverka:)
Jag vill inte bli snittad och jag vill inte bli igångsatt. Jag vill ha sen avnavling och inget värkstimulerande dropp (vilket jag fick sist men utan egentlig orsak...). Och så vill jag gå mycket. Har de månne "gåstolar" (sånadär som de har i alla svenska förlossningsprogram) vid VCS? Hinner kolla upp det ännu innan februari kanske;) Det känns väldigt konstigt att skriva om sånt här redan nu! Bäst att sluta.

3 kommentarer:

  1. Och sen blir det ju aldrig som man tänkt sig ;) Med tvåan blev jag igångsatt och det var en mycket lätt förlossning, jag hade också planerat att gå mycket så att det hela sku gå snabbare, men så fort jag började gå så försvann sammandragningarna så för mig var det bäst att ligga stilla :)

    SvaraRadera
  2. Å hoppas di int e lika ilaka åt ti som di var åt mi to ja hadd sein avnavling som önskemål! Fy vali va ja val arg övä hä idaa!

    SvaraRadera
  3. De borde ha gåstolar, jag tyckte mig skymta en sån i korridoren. Emma, vad hade de att säga om sen avnavling? Jag hade det på mitt papper också, men det blev ju aldrig aktuellt med någon diskussion kring mina önskemål... *ittspikar till personal.

    SvaraRadera