torsdag 11 augusti 2011

Hemma igen

Kom just hem från stan. Har varit där i princip hela dagen! Åt vid Subway, mums, och shoppade lite:) Blev ett par byxor åt mig och en halare åt Theodor. Hade tänkt sy en själv men hittade inget tyg och hittade en halare för 35€ så;) Theodors farbror och faster är ännu här men ska snart åka hem. Blir tyst i huset då efter 2 dygn med gäster;) Vi kanske inte far in till stan ikväll i alla fall. Har varit så mycket ståhej nu den senaste tiden, och imorgon åker vi norrut igen! Så det blir nog ganska skönt med en hemmakväll också:) Riktigt skönt faktiskt när jag tänker efter!
När jag rör på mig mycket mellan frukost och mat så blir jag lätt helt slut. Det hände även idag. Fick sätta mig ner på golvet inne i ett köpcentrum en stund och dela en banan med Theodor. Undrar hur många som trodde att jag satt där och tiggde pengar?! En massa folk som såg ner på mig åtminstone;) Tittade lite på vinterhalare åt Lill-Pyret också, mest för skojs skull. Började fundera om det lönar sig att köpa en riktig vinterhalare eller en tjockare "fleece"-halare... Vad tycker ni?! Halaren från lådan (storlek 68-74) kommer h*n att drunkna i. Det borde väl inte vara SÅ kallt mera i slutet av februari? (Okej, bebisen kan komma före det men jag tror verkligen inte det) Kanske det skulle räcka med en sån där gulliglurviglitenoverall?:) Nå, har lite tid på mig kvar att fundera;)

7 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag heter Josefine Jacobsson och jag och två vänner, Sara och Linnea, arbetade på ett barnhem i Indien under 2010. Under vår tid där uppdagades en verklighet av grov barnmisshandel, förtryck och förnedring av se nära 100 barnen som bor där. Trots våra rapporter och uppmaningar vänder de stora svenska bidragsorganisationerna andra kinden till. Vi är nu desperata och behöver hjälp. Genom att uppmärksamma allmänheten på fallet så hoppas vi att de svenska organisationerna kommer att tvingas till att ta sitt ansvar.
    Jag skulle därför vilja be om din hjälp att sprida vårt budskap och våra barn.

    Om du har några frågor så kan du skriva till oss på lotusbarnen@hotmail.com eller titta in på bloggen lotusbarnen.blogg.se .

    Det skulle betyda så mycket om du skulle vilja länka oss.

    Lycka till med allt!

    Kram

    Josefine

    SvaraRadera
  2. Ne, jag tror inte du behöver en riktig vinterhalare åt kotten. Ivar är ju född 21 februari och när han föddes var det nog jätte kallt i kanske tre veckor. Men, när man sen är ute med en sån liten är den alltid nerbäddad i vagn, så man får nästan bättre effekt värmemessigt om man bäddar ner med ordentlig sovpåse, fårfäll under, och nån yllehalare + andra kläder. Åtminstone vår vinterhalare lämnade så gott som oanvänd och han var alltid varm och skön trots att vi vistades i -20 graders kyla ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis till graviditeten!

    Jag kan tänka mig att tex en eisbärchen åkpåse sku vara smart, då är det lätt att få fast babyn i bilstolen men ändå har den varmt om armar och ben.

    Annars är nyfödda så små att jag tycker att det sku vara svårt att få fast dem i just bilstolen då de är riktigt nyfödda och instoppade i halare :)Fast mina alla tre tjejer är födda under sommaren/början av hösten så tycker jag ändå att det har varit knepigt att spänna fast dem i stolen som nyfödda även om vi inte behövt snvända vinterhalare åt dem.

    SvaraRadera
  4. Mmmm, vad gott med Subway! = )

    SvaraRadera
  5. jag skulle nog satsa på en åkpåse eller tjock vinter halare :) tror knappast du hinner använda en vinterhalare riktigt mycke.

    SvaraRadera
  6. vi had baa ein tokandean lurvhalar/fleece haalar åt Elin å hon e fööd i burjan ååv mars. Tror int et su bööv tsööp na tokandean tjockan haalar. Eisbärchens bilstolspåsa had vi åt Elin tå e va såm kaaltast åtå tij ondi ein stickahaalar. dömde eisbärchens påsona gaar jo å ti haa i vagne åtå fins e stöör storleika så e meera ritti ti vagne å ti e GÅRR varm. Å Stort grattis åt eer :) he vaal passli åldersskilna millan döm :)

    SvaraRadera
  7. Bennis första halare finns ju kvar och den får man laga om till sovpåse med hål för bilbältet. :) Mamma-Mommo

    SvaraRadera