tisdag 14 december 2010

Vill haa

Har fått köket städat nu och håller på med vardagsrummet:) Men kan inte sluta tänka på radhuslägenheten som jag vill hyra! Men Robin studerar ännu 1½ år på Brändö så kanske dumt att flytta till Sundom då. Ändå 10 km bort så han hamnar att ta bilen varje dag. Men jag vill! Jag är en sån så allt ska ske på en gång. Robin är väldigt eftertänksam och ofta väntar han för länge. Så vi borde vara ganska förnuftiga tillsammans:p
Kanske ska dela upp min lägenhetsfundering i positivt och negativt.

+Den är en stor trea
+Billigare kvadratmeterpris än den här lägenheten
+Vatten, el och liknande ingår i priset
+Bilplats
+Lekpark
+Radhus(inget hissåkande med vagnen)
+Nybyggd
+Lugnt område

-10 km från stan
-Robin hamnar att ta bil till skolan och vi sitter fast hemma eftersom vi bara har en bil
-Lite dyrare hyra
-Jobbigt att flytta (+men lite roligt också...:))

Så vad tycker ni vi ska göra?!

3 kommentarer:

  1. Låter lite som J och mig det där, jag ska ha allt mesamma o han tänker efter länge ;)

    Det hänger väl mest på kilometrarna skulle jag säga. Fråga er om ni e beredda att allti behöva ha bilen för att komma nånstans. Är Robin beredd att ta bilen till skolan varje dag? Är du beredd att sitta fast i Sundom varje dag?

    SvaraRadera
  2. Var i sundom ere? Oskar kommer ju från sundom å :) vi hadd tänkt flytt tid men he finns nästan int ens na bostäder ti salu å om e finns så ligger di i en prisklass långt över oss... Du måst prat snällt me Robin bara å säg att sundom e jättebra ställ att bo i :)

    SvaraRadera
  3. He e på bäckvägen:p Ganska langt "in" i sundom. He e Pikipruukki som hyr ut e, så he e ganska skit fö di e så knaro me at int na alls får ändras i lägenheten. Int ens spikhål i väggan får e koma så... :S

    SvaraRadera