tisdag 28 december 2010

I'm back!

Hoppas att ni alla har haft en riktigt trevlig julhelg!:) Vår började med bitande kyla när vi körde norrut. -26 som kallast. Theodor sov bara en gång på torsdagen och det var ca 3 timmar i bilen! På kvällen kom Robins 2 morbröder dit och de hade inte sett Theodor sedan dopet! Theodor var lite förkyld och det har hållit i sig hela helgen:( Torsdagen spenderade vi i Tärjär. Där var vi även på julaftons dagen och då åt vi julmiddag:) På kvällen for vi hem till mina föräldrar/farföräldrar och dit kom jultomten:p Theodor blev inte rädd som tur var:) Men som jag hade gissat var presentpapper och snören intressantare än innehållet:p Theodor fick nog mest presenter av alla! Efter att vi druckit kaffe är så for vi tillbaka till Tärjär. Dit hade några säckar med julklappar kommit:) Mera presenter och sen julgröt efter det. Theodor var hyperaktiv tills vi la honom i säng halv 12:p
På juldagsmorgonen for vi till mina föräldrar igen och åt julmiddag med halva släkten:) Min kusin som jag inte sett på många månader kom dit och fick äntligen träffa Theodor:) Efter att vi ätit färdigt for vi tillbaka till Tärjär där en del av Robins släktingar var:) På söndagen var jag snabbt körande till mina föräldrar och hämtade slalomutrustningen. Sen for jag med Emma och Vanja till "Köust" och vi åkte slalom några timmar:) Riktigt roligt, förutom att det blåste väldigt mycket. Jag hade inte åkt slalom på nästan 4 år före det! På måndag var vi till Kokkola på kvällen. Jag och Theodor var och hälsade på min kompis
Sara som börjar få en liten bula på magen:) Efter det körde vi via mina föräldrar och så till Vasa.

Så i morse vaknade Jag och Theodor lite före 10:) Robin for till jobbet tidigare. Han ska jobba nu 3 dagar coh sen på fredag har han tagit ledigt:) Vi ska in till stan ikväll och handla mat och eventuellt gå på rea lite:) Vi har alla varit förkylda i helgen och jag är ännu lite. Theodor har en tand som är på väg igenom nu. Men hittills har det gått ganska så smärtfritt:) Han rör sig jättemycket på golvet nu. Går inte att lämna honom utan uppsyn en sekund heller:p Idag försökte han komma åt sladdarna bakom tvn. Vet inte hur han ens lyckades ta sig dit:pTheodor med sin favoritleksak:)
Mera julklappar

Min och Robins största julklapp (om man bortser från vinterringarna till bilen)
Kläder åt Theodor var en populär present:) Och det gillar vi:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar