måndag 13 december 2010

Busunge:)

Nu ska jag berätta vad Theodor har lyckats med den senaste veckan ungefär:p
Han hittade kabeln till babyvakten som var i en bokhylla ca 1,30m upp och drog i den så att babyvakten föll ner. Som tur var föll den bakom tvn och inte på Theodor!
När han satt i sin gåstol så gick han till bordet och drog i duken vilket resulterade i att min kamera och fjärrkontroller till tvn föll i golvet innan jag såg vad han höll på med. Då var en spegelskiva med 2 ljus riktigt på bordskanten. Ljusen var inte tända som tur var.
Igår när julgranen blev framlagd så snurrade han sig dit och drog i mattan och i granen för den delen. Som tur var hände inget annat än att mattan med granen på flyttade sig lite och en kvist längst ner blev sned:p
Han är en riktig busunge Theodor! Han ska upp med båda händerna på soffbordets nedersta skiva och då slår han huvudet i bordet nu som då och blir ledsen. Han har börjat förflytta sig lite mer nu. Men vi har inte lika halt golv eller intressant matta som Kaitajärvis har så det gick bättre hos dem:p
Nu ligger han i vagnen och ska börja sova så småningom är det tänkt:) Idag ska vi på ung mamma träff:) Och idag kommer byggkarar hit och borra... Usch. Vi vaknade av borrande i morse! Vilken överraskning! Nå, nu verkar de ha kaffepaus så de börjar väl borra när Theodor ska sova. Han fick ha Peltor hörselskydd på sig i morse när de hade så mycket oljud.
Idag är det lucia! När jag var yngre så drömde jag alltid om att få vara Finlands lucia:p Men då får man verkligen inte ha barn så det lär jag inte bli:p Jag var med i luciatåget i alla skolor jag har gått i + att jag var med som luciakandidat för en tidning när jag var 15. Tycker om luciatraditionen:) Nej nu ska jag sluta svamla och få Theodor att somna istället:)

1 kommentar:

  1. Ja tyckt å he va så konstit nu imåris tå ja vakna att ja int ha siitt en enda lucia ännu, he hör ju till! Hoppas vi får en flicko så vi kan dra på henna lucia klädren å tving enna ti luss för oss ;) hehe

    SvaraRadera