torsdag 9 december 2010

♥ Dag 3 – Mina föräldrar

Min mamma heter Maja och kommer från Helsingfors. Hon började studera i Jakobstad till barnträdgårdslärare och träffade min pappa då:) Min pappa har alltid bott på samma ställe i Kronoby. Han blev bonde direkt efter högstadiet. Min mamma blev också bonde:) De förlovade sig efter några månader tillsammans, gifte sig ca ett år senare och fick mig ca 5 månader senare, så där gick det snabbt:)
Mina föräldrar är ganska ordentliga. En bra förebild för oss barn:) Jag och mina syskon har i princip alltid fått ha kompisar hemma:) Mina föräldrar har ställt upp jättemycket när det gäller att skjutsa oss till kompisar eller de otaliga hobbyer som vi har haft under åren:p
Min mamma är väldigt aktiv. Hon är medlem i olika föreningar och deltar aktivt i nästan allt som det går att delta i:p Jag liknar henne på det sättet att jag vill ha mycket att göra:)
Min pappa gör mycket själv. Just nu bygger han till på ladugården:)
Vad vore man utan sina föräldrar? Jag tycker att jag har fått en bra uppfostran fastän jag nu kanske inte var den enklaste att ha och göra med i tonåren:p (Nog för att jag ännu idag är tonåring men men:P) Alla är väl stolta över sina föräldrar:)

1 kommentar: