fredag 17 december 2010

Bra/dålig natt

Theodor åt gröt redan 8 och somnade strax därefter. Ingen bra idé. Han vaknade lite över 10 och var gnällig. Gjorde i ordning en flaska åt honom för han var tydligen hungrig igen?! Han somnade. Sen vaknade han 12-1 och låg där och pratade för sig själv en stund innan han blev gnällig och jag fick sätta tillbaka nappen så att han somnade om. Han vaknade igen 5 men somnade genast när han fick nappen i munnen. Jag kom då på att han brukar äta 5 senast så jag var beredd på att få stiga upp inom några sekunder, men han sov vidare bara. Klockan 8, en stund efter att Robin farit till skolan så vaknade han och var hungrig. Sen somnade han om och vi sov till 10 över 9:) Så han åt senare vilket var bra, men åt två gånger på kvällen... Tror att jag vet hur vi ska få honom att sova hela natten! Gröt på kvällen kanske en 8 tiden och sen välling när han ska sova för gröten är tydligen inte tillräckligt. Idag vet jag inte när jag ska mata honom. Robin skriver prov till 12. Sen ska vi äta och packa och åka iväg. Men när vi ska åka. Det är frågan. Antingen efter att Theodor ätit mat eller mellanmål. Så nu är det lite knepigt. Vet inte om jag ska mata honom nu eller om 2 timmar. Men han spydde lite just så jag tror att han är ganska mätt. Så jag tror att jag skjuter upp det. Bättre att köra när det är ljust så vi åker väl 1-2 tiden hoppas jag.

Nu försöker jag få Theodor att somna i sängen. Han blev gnällig på golvet så. Har era barn skillnad på vilket rum de är i? Theodor kan vara riktigt gnällig när han ligger på golvet i vardagsrummet, där han oftast är, men om man flyttar honom till köket eller sovrumsgolvet så är han nöjd:p Tråkig omgivning i vardagsrummet eller?!:P

1 kommentar:

  1. rolit att sij na ana änn vardasryymi van a vanlit vis er, sama mä lucas :)

    SvaraRadera