onsdag 19 januari 2011

Mera mera

För de som håller räkningen så snöar det fortfarande. Meteorologerna hade lovat 2 cm förra natten, det kom 40 cm! Så vår bil är nog begravd i snö nu, och Robin ska ha den på eftermiddagen när han ska till jobbet, om han får ut den sen är en annan sak. Funderade lite på att vara snäll och skotta bort snön från bilen åt honom men det krockar med Theodors sovtider nu. Vill inte ta ut honom i vagnen för då hamnar jag att vara ute i snöovädret 2-3 timmar. Så han får sova inomhus. Kanske vi hinner ut och skotta av bilen (ja, skotta. Det går inte att sopa bort 40cm) när Theodor har sovit färdigt. Robin slutar först 2 så.

Jag har tappat motivationen till att packa. Det finns så mycket saker! Och allt ligger framme på matbordet. (Okej, inte allt men mycket) Orsaken till det är att Theodor får tag i sakerna om de är någon annan stans. Men jag tror att jag ska packa ner lite köksprylar som inte används innan vi flyttar. Ska använda de "bättre" flyttlådorna till porslin och glas.
Theodor ligger i sängen och pratar men han borde egentligen sova. Han satt på pottan en stund idag men det kom ingenting. Kanske inte så konstigt med tanke på att han redan kakkat 3 gånger idag!

Pratade med min mamma och i Kronoby hade de inte fått nära på lika mycket snö. Jag borde sy in Theodors simbyxor tills imorgon. De är lite stora i byxbuntarna. (Buntar... Väldigt konstigt ord!) Nej nu ska jag sluta svamla och försöka få något gjort:)

2 kommentarer: