fredag 29 april 2011

Theodor

Det är helt otroligt hur mycket som sker i utvecklingen nu! Om jag skakar på huvudet så härmar han mig. Sanna sak gäller när jag nickar, klappar i händerna och vinkar:) Om man säger vinka åt honom så vinkar han också och om man säger klappa så klappar han:) Hanblir lättare att kommunicera med för varje dag som går:P Och så somnar han så snällt genast när man lägger honom i sängen:) Det jämnar ut sig, för de första månaderna sov han bara om man gungade vagnen fram och tillbaka eller när han blev ammad. TUR att han inte förblev sådan!
Han sover i sin säng nu och kommer antagligen att sova åtminstone en timme. Sen får jag nog väcka honom så att han hinner äta innan vi ska in till stan igen.

Angående lekhagar så förstår jag inte varför det finns så många som är emot dem. Jag tycker inte att det är världens nödvändigaste sak så om vi inte hade fått låna en av mina föräldrar så hade vi inte köpt en. Men jag tycker att det är jättebehändigt att ha honom i den när jag vill få någonting gjort. Dessutom är han nöjd där. Den är ju större än spjälsängen så liten är det då inte. Nä, jag förstår inte vad folk har emot dem och kommer nog aldrig att förstå. När man har ytterdörren till huset stängt så stänger man ju också in barnet i så fall. Jag har lekt i lekhage när jag var liten och har inte fått några men av det alls. Skönt att kunna gå på toaletten utan att släpa med sig ungen in dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar