onsdag 20 april 2011

"Ligganerpågolvetochskrika"

Idag fick vi uppleva den första "ligga ner på golvet och skrika för att man inte får som man vill". Theodor var som vanligt på väg till diskmaskinen och jag stängde den helt. Då slängde han sig på mage vid mina fötter och började stortjuta. Nå, det gick över ganska snabbt nog:) Nu försöker jag få honom att somna i hans säng men det går inte bra. Han har varit svår att "natta" nu både igår och idag. Vill skylla på tänder men det kan vara vad.som.helst. Men jag tycker att han borde få flera tänder snart. Han fick 2 vid 4 månaders ålder, 2 till vid 7 så det skulle passa med några nya nu vid snart 11 månader. Tänk att han snart blir 11 månader! Helt sjukt. Kan inte förstå att han snart är ett helt år gammal! Och jag har inte sovit en ordentlig natt sedan han föddes, och jag lever ännu! På bröllopsnatten tänker jag sova läääänge nästa morgon! (På möhippan sov jag ju ostört men jag hade alarmet på klockan 10 så det räknas inte som att få sova ordentligt:p) Tänk att det har funnits en tid när vi sov till efter 12 på helgerna! Halv 3 tror jag är rekordet! Skulle kännas äckligt att sova så länge nu tycker jag:p Skulle bli panikslagen om jag märkte att jag sovit bort hela dagen nu! Ikväll tänker jag lägga mig tidigt.

Imorgon ska vi norrut igen. På vigselsamtal. Så jag ska packa inför helgen imorgon för vi hamnar att åka iväg genast när Robin kommer hem från skolan för att hinna fram i tid. Borde kanske bestämma vilka psalmer som vi ska ha också. Nu ska jag fila på bordsplaceringarna lite till. Det är svårt det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar