söndag 7 oktober 2012

Söndagsgröt och höstregn

God morgon från ett regnigt Vasa. Det har regnat väldigt mycket, om någon missat det, men ändå inte så mycket att vi måste ha flytväst för att gå ut. Hösten har nog satt sina spår nu och jag kom idag att tänka på hur det var för tre år sedan. Då kom första snön 4 oktober! Får se när den kommer i år. Förhoppningsvis blir det en vit jul, inte en grön som ifjol.

Wilma fastnade lite när hon skulle krypa över Theodors mopo igår
 Frukostgröt och té, perfekt söndagsmorgon. Ännu bättre blev den av att ungarna sov till 9! (Ändå äter vi frukost först nu efter 10...)


Wilma börjar ha något mönster i sovandet nu. Somnar 7-8, vaknar halv 12 och äter, vaknar halv 7-7 och äter, sover till 9. 

Idag måste vi till butiken! Skåpen gapar tomma och diskmaskinen är fullplockad, men vi har inget medel till den kvar. Ska försöka få en låda kökssaker packad också. Igår räknade jag ut att vi bara har en helg på oss att packa + in i veckorna för nästa helg åker vi norrut och träffar Robins kusin. Robin jobbar ju på dagarna så det finns inte så jättemycket tid att packa mera! Har varit rädd att packa ner för mycket men får nog ta och tömma skåpen på saker vi inte använder nu. Hittills har det inte synts att vi ska flytta snart för alla lådor är instaplade i skrubbar och skåp, men nu börjar det vara dåligt med utrymme där så får väl bo med flyttlådor snart. Nu ska jag sörpla i mig mitt té, få kläder på ungarna, mata Wilma och packa lite innan butiken öppnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar