fredag 5 oktober 2012

Regn och brödbak


Klädde Theodor i regnkläder, la Wilma i vagnen och tog själv det största paraplyet jag hittade och gick ut. Theodor var supernöjd att springa i regnet men kalla händer hade han efteråt.



 Sen har vi bakat bröd och det har jag aldrig gjort tidigare, om man bortser från scones! Tänka sig! Det blev ett vete/råg bröd som faktiskt blev riktigt gott:) Men alla bröd är väl goda när de just har kommit ur ugnen;)
 Wilma har varit ganska famnig av sig men nu sover hon sista passet idag. Hon skulle gärna ha somnat mycket tidigare men jag vill försöka få hennes dagssömn att klaffa med rutinerna. Hon sov såklart lite sämre inatt nu när jag igår skrev att hon sovit bättre... Och Theodor har vaknat flera gånger. Han har en period nu när han sover lite sämre... 
 
Ikväll har vi ingenting inplanerat. Hoppas att det kommer en bra film på tv och att ungarna sover gott:) Nu slutar Robin snart och när han kommer hem ska vi försöka oss på att tillreda en stor köttbit i ugnen... Får nu ser hu det går. Ja just det, en cheesecake har jag också gjort idag och bytt lakan i sängen. Och först ut äckelroskisen som gick sönder för andra gången den här veckan. Nästan så man kunde tro att tidningar inte är meningen att ha som våtroskis... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar