söndag 21 november 2010

Förkylningsdrabbade

Nu har förkylningen slagit till även hos oss... Theodor har varit snuvig redan i några dagar men igår började han hosta så han fick sova mellan oss. Han vaknade några gånger inatt men åt först mellan 7 och 8. Sen sov han till 9. I morse vaknade jag snuvig, hostig och med ont i halsen. Så inget uppträdande med kören för min del:( Hoppas att det går om snabbt! Vill så gärna på ung mamma träff imorgon! Har abstinens efter de andra mammorna som jag är van att träffa varje vecka och nu inte sett på snart 2 veckor. Ett snabbt varv ska vi nog försöka komma iväg i alla fall för jag ska få en grej av en ung mamma som inte kommer dit så ofta. Theodor sover i vagnen igen. Ikväll är det julöppning med fyrverkerier. Så vi ska bädda ner Theodor ordentligt i vagnen men hörselskydd på och gå in till torget några minuter. Det hör till. Har varit dit 2 julöppningar i rad nu och det är verkligen en mycket trevlig tradition som jag vill fortsätta med. Som tur är bor vi bara ca 4 minuter från torget:) Inte alls roligt att vara förkyld nu. Hade verkligen sett fram emot att uppträda med kören! Nå, om några veckor så ska vi uppträda igen. DÅ ska jag vara frisk:) Och till torsdag måste jag verkligen vara frisk! Då ska jag på mammaträff utan bebisar:) Och till tandläkaren på morgonen. Och på fredag så blir det brudklänningsprovning:) Tror att jag ska hålla på med lite bröllopspyssel idag:) Ska försöka klura ut hur jag vill ha håret. Ska ha tiara, slöja och en "halvuppsättning" har jag tänkt mig om det inte blir tårta på tårta. Svårt att veta.
Just nu sitter jag och lyssnar på en LP med julmusik:) Vi har verkligen blivit LP fantaster:p Det är så mysigt med LP skivor:) Mer äkta på det sättet:) Nej nu ska jag sluta svamla:)

1 kommentar:

  1. hej!
    Usch för förkylningar, hoppas den ger sig snart!
    Mm...bröllopsplaner...! Lycka till!
    Ha en fin vecka! /Bea

    SvaraRadera