tisdag 19 oktober 2010

Mycket som ska göras

Har en överfull bykkorg. Borde tvätta några maskiner idag. Borde också packa upp från helgen:p Theodor sover i vagnen. Det är ganska skit väder ute så det blir nog ingen vagnpromenad idag. Jobbigt at Theodor bara sover så länge vagnen far fram och tillbaka. Inte lätt att göra mycket då. Borde ta något att dricka och sen försöka plocka här på samma gång som jag skuffar vagnen fram och tillbaka:p Som mamma måste man kunna göra flera saker på samma gång:p Funderar allvarligt på att stänga av datorn för dagen redan nu...

2 kommentarer:

  1. Hej, tänkte bara tipsa angående din son som bara sover då du drarvagnen fram och tillbaka. Min son är nu 7 månader, och i princip hela sommaren spenderade vi så att varje gång han skulle sova så somnade han endast i vagnen, och endast så att man drog honom fram och tillbaka, och han sovde alltid bara en halv timme. Till slut orkade jag inte mera, så jag bestämde en dag att sätta honom i sängen när han skulle vila, och han skrek och protesterade, men efter att jag tröstat några gånger så somnade han. Nu sedan snart två månader tillbaka sover och vilar han alltid i sängen, och han somnar för det mesta av sig själv :) Jag konstaterade alltså att han endast somnade så i vagnen eftersom vi börjat sätta honom dit och sova, men nu är han ju van med att sova i sängen :) Kanske det skulle vara värt att pröva, så du också skulle få lite egen tid :)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset!:) Ska pröva det:)

    SvaraRadera