torsdag 14 oktober 2010

Ingen snö här inte

Ja, här snöar det inte ännu åtminstone. Och det blåser mycket mindre än för några dagar sedan. Kanske det tilltar under dagen, men jag tror inte det. Idag ska vi ta oss till banken och skaffa ett konto åt Theodor:) Har skjutit upp det länge nog nu. Robin börjar först halv 3! Ikväll får vi gäster:) Så jag ska baka äppelpaj:) Nam nam! Måste kolla så att äpplena inte har blivit dåliga bara. Annars får jag köpa flera.
Theodor har sovit dåligt inatt. Jag har stigit upp säkert 10 gånger mellan 11 och 1 inatt och vänt på honom. Sen sov han till halv 4, åt och sov till kvart före 7. Tyckte att det var lite väl tidigt att stiga upp så han fick komma i vår säng där han somnade om en liten stund. Vet inte varför hans nätter har blivit sämre, men roligt är det inte. Det är också svårare att få honom att somna på kvällen. Han brukar somna av sig själv utan gnäll men nu gråter han nog och man får vända på honom några gånger innan han somnar. Han åt i alla fall ordentligt med mat. Kanske börjar med risgröt till helgen så får vi se om han somnar/sover bättre då. Nu är han gnällig igen. Flera tänder på g månne? Tror inte det, men det kan ju vara en förklaring... Han sov annars faktiskt bara 1½ timme mellan 8 på morgonen och 8 på kvällen igår!

3 kommentarer:

  1. Dom säger ju att om ett barn sover bra på dagen så sover dom bra på natten. Ett övertrött barn är svårt att få att somna. Vet enligt erfarenhet.

    SvaraRadera
  2. Jag tänkte på lite samma sak som anonym då jag läste inlägget, är det så att Theodor är så övertrött att han inte klarar av att sova. Har tyvätt inga råd att ge hur ni ska få honom att sova bättre, men kanske du hittar nåt på nätet om du tex googlar efter övertrötta barn.

    SvaraRadera
  3. Mina barn har båda sovit bra i vagnen. Gå ut o gå ett par timmar om han inte vill sova på balkongen.

    h. Random läsare

    SvaraRadera