torsdag 1 november 2018

Ny månad och ny vecka

Nu har jag nått punkten när det faktiskt känns som att jag kommit långt i graviditeten och att det inte är mycket som återstår! Sex veckor kvar (+/- 2) innan vi blir en till i familjen. Om tre veckor räknas bebis som färdig. TRE VECKOR! Det är ingenting det. Men jag brukar ju gå över tiden så räknar med bebis där precis innan jul. 


Idag pysslade jag ihop en sängmobil åt bebis med restmaterial jag hittade i mina gömmor. Blev riktigt nöjd och roligt var det också. Har gjort några drömfångare under de senaste åren och det är så fint!



Sen kör vi på traditionella magbilder som på 2010 ;) Borde göra en jämförelse, men under graviditeten med Wilgot var jag helt sjukt dålig på att dokumentera magen! 




Jag skaffade min piercing efter att Wilgot föddes så har aldrig varit gravid med den förut. Har läst på att vissa tar ut sin så fort de blir gravida för att hålet ska hinna läka igen och för att undvika bristningar kring hålet. Men så har jag läst att andra haft sin hela graviditeten utan problem. I och med att jag ändå har relativt liten mage så har jag inte tagit ut min, utan bara bytt till ett gravidsmycke istället. Hålet har ännu inte tänjts ut alls så tror att jag inte behöver fundera över det så hårt. 

Den senaste veckan fick jag äntligen en pälstofs till mössan. Så sött! 


I och med att det nu bytt månad så har barnen nya tider. Wilma är numera bara i förskola, Wilgot har dagis 2,5 dagar i veckan och Theodor har slutat eftis. Ny vardag för alla! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar