måndag 12 november 2018

Vardagstankar

Administrativ måndag idag. Räkningar som skulle betalas, FPA blanketter att fylla i, fick ringa till FPA för att reda ut en sak och så har jag gjort flyttanmälan för hela familjen. Nu återstår det att meddela kommunen vilket datum barnen börjar åka buss till förskola och skola, men sen tror jag att det administrativa är klart för idag. Tänk så mycket tid det kan gå åt till att reda ut såna här saker. 

Sov 10 timmar inatt och var ändå väldigt trött i morse. Lördagens möhippa satte sina spår, men är glad att jag orkade hänga med hela dagen och halva natten också. Idag har Wilgot ledig dag, och på kvällen ska vi iväg på innebandy med Theodor och Wilma. Tror jag och lillkillen far till biblioteket så länge så får vi tiden att gå. 

Det känns inte lika måndagigt som det brukar göra på måndagar, men det kanske är för att jag numera verkligen behöver ta vara på alla dagar för att få allt att gå ihop med flytten innan bebisen kommer. Imorgon ska jag torka ur skåpen i huset så att jag kan börja packa upp också, för nu är det flyttlådor överallt där. Tur att det finns några kvadrat att sprida ut dem på. 

Det är tänkt så att stora flyttlasset går nästa vecka! På helgen då såklart, men det närmar sig med stormsteg så får nog ligga i med packandet nu. Spännande tider! Och jag har haft ett snack med skruttet så hen vet att hen åtminstone måste vänta till december med att födas. Jag tror starkt på att hen föds 17, 19 eller 20 december, så i så fall har jag ju ganska gott om tid på mig att packa upp sen. Men kommer nog att prioritera bebissakerna ändå för säkerhets skull. 

Nu lunch med bästa Wilgot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar