söndag 11 november 2018

Så gravid att...

Jag är så gravid att:

  • Jag noga överväger om något jag tappat på golvet är värt att plocka upp
  • Jag inte använder skor som måste knytas eller har dragkedja mera (hello Kuoma-stövlar!)
  • Jag inte kan ta mig upp från liggande ställning utan ljudeffekter
  • Det krävs stor ansträngning för att byta sida när jag ligger ner
  • Min hjärna har börjat glömma bort en massa saker (hello pregnancy-brain!)
  • De nattliga toabesöken är uppgraderade från ett till två
  • Jag nästan kan tappa balansen när skruttet rör på sig
  • Jag inte bryr mig om trikådelen på mammabyxorna syns nedanför tröjan
  • Jag nästan känner mig bakfull efter en (såklart) nykter kväll ute
  • Jag börjar undra om ungen ska falla ut när jag har sammandragningar
  • Jag plötsligt blivit sugen på godis igen (något som jag inte velat ha på lääänge)
  • Jag kan räkna återstående rådgivningsbesök på en hand
  • Jag kan säga att det är ca en månad kvar till beräknat datum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar