onsdag 7 november 2018

Mammaledig dag #1

Så var mammaledigheten officiellt inledd! Men jag har ju tjuvstartat med den redan i slutet av oktober. Orsaken till det var att barnens dagistider/eftis måste ändras från den första i månaden så det var ingen vits att vänta med det till december på grund av fyra eventuella jobbdagar. Dessutom blev det faktiskt ganska svårt att jobba på dagis när magen blev större och ryggen började krångla så några dagar extra ledighet satt nog bra.

På tal om ryggkrångel så fick jag så ont i ryggen på kvällarna att jag igår for till en massör. Hon fick upp diverse knutar jag hade och igår kväll behövde jag ingen varm rispåse på ryggen på kvällen, vilket jag haft nu i några veckor. Så nu känns det helt okej att vara gravid igen. Inga större krämpor inte. När jag hoppade upp på cykeln idag efter att ha lämnat av barnen så kom jag på mig själv med att inte ens känna mig gravid för en stund. Inte illa med tanke på att det bara återstår lite på en månad till beräknat datum.

Idag har jag tjuvstartat lite med hallonbladsté. Tog dock inte fram den riktiga varianten ur skåpet ännu utan mjukstartar med 50% hallonblad och 50% hallon. Så mycket godare ;)Fick en flashback till våren 2010 när jag senast sörplade i mig detta té när jag kände doften av det. Häftigt hur starkt ett doftminne kan vara! 

Nu ska jag fortsätta packa, bara jag kommer mig upp ur soffan.

Den mammalediga julkulan idag, vecka 34+6.




1 kommentar:

  1. Härligt med mammaledighet! �� Här är nedräkningen nere på 8 jobbdagar kvar... Känner mig lite tudelad inför att bli ledig redan, då jag ändå mår bra och orkar jobba. Men helt säkert kommer den där uppladdningsperioden inför vad som komma skall att behövas ändå ��

    SvaraRadera