torsdag 15 november 2018

Vecka 37 och gissningslek

36+0
90% klart
4 veckor kvar (+/-2)

Skruttet har vänt sig tillbaka i den bekvämare och mer förlossningsvänliga positionen, vilket mina revben och ryggen är tacksamma över. Fick en kommentar av ett dagisbarn idag att jag har så liten mage. När jag riktigt tänker efter så känns den faktiskt minde nu än förra veckan (se sista bilden för jämförelse). Kanske hen ligger längre ner nu. 

Imorgon har jag rådgivning inbokat med läkarbesök. Spelar nu egentligen ingen större roll hur saker och ting är där nere i och med att man ändå inte kan förutspå när en förlossning kommer att starta. Men det är nu en milstolpe, en av de sista, innan bebis kommer. 



Idag var det dags att börja med dadlarna för att hjälpa keoppen på traven. Vill verkligen undvika medicinsk igångsättning (och snitt). 


Och så en jämförelse från förra veckan. (36+0 vs. 35+0).


Om någon vill gissa när bebis kommer, kön och hur stor hen är vid födseln så är det göf tid att göra det nu :) BF är 13.12 och med de andra barnen gick jag över med 16, 3 och 4 dagar. Vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar