måndag 5 november 2018

Måndag

Blev en ganska fullspäckad helg trots att den inte hade några planer från början. Började med tortillamys på fredag kväll, och alla i huset somnade innan klockan var halv elva ens. På lördag packade vi en del flyttlådor och körde till huset med dem. Stannade där i några timmar och la lådor i rätt rum, strök mer gardiner, la upp gardiner, märkte att gardiner var för korta, tog ner gardiner igen och så startade vi pannan som stannat, men den stannar igen så måste få det fixat inom kort. Svärmor kom också till huset och hade med sig en inflyttningskasse med diverse godsaker åt oss. Vi körde hem igen och kokade kaffe. På kvällen kom sen våra goda (och gravida) vänner till oss på mat och kaffe. Riktigt roligt att umgås med dem som vanligt, men det var länge sen sist. Och att de ska få smått 1,5 månad efter oss är så roligt! 
Igår for vi till ishallen och barnen fick skrinna för första gången i höst. Jag och julkulan höll oss borta från isen, men barnen har blivit så duktiga på att skrinna att jag inte behövdes på isen. På eftermiddagen for vi, via huset med ett gäng flyttlådor, hem till våra vänner i Terjärv på kaffe och vagnköp. Barnen var överlyckliga över att få leka med sina kompisar, som alltid. Vagnköp ja, de hade en överflödig Britax vagn som är ganska liten och smidig (jämfört med vår Emmaljunga Duo Edge, som är mer grusvägsanpassad än smidig att slänga in i bilen) och jag har tänkt mig att det skulle kunna vara smidigt med ett chassi som man kan klicka fast babyskyddet i, och en vagn som kan användas mer som "resevagn" sen när bebis blir större. Så nu har vi köpt en till vagn och därmed kommer jag inte på något mer som vi ska skaffa åt bebis de första månaderna. Sen for vi via svärmor på mat och sen via huset och dumpade vagnen där (och försökte starta pannan, som slocknat igen).

Idag är det fyra varv, tur och retur, in till byn som gäller. Barnen skulle föras, hämtas, på innebandy och sen på fotbollsavslutning. Jag borde sy om gardinerna som var för korta, och packa några lådor igen. Jag har slutat att lyfta lådorna för det är inte bra för ryggen märkte jag, men packa upp och ner går ju. Det går betydligt smidigare att flyttpacka nu när vi inte bott här så länge (och eftersom vi har mindre saker tack vare senaste flytten). Sen kantas veckan av kvartssamtal, scout, gymnastik, officiell mammaledighet och projekt föra och hämta barn varje dag. Helgen ser ganska tom ut, förutom farsdagsfirande såklart, så då hinner vi säkert fixa mer i huset. Det största problemet jag ser nu är att flyttlådorna kommer att ta slut eftersom det inte finns så mycket fast förvaring i huset och våra möbler flyttas till sist. När jag ser de skåp som jag hittills lyckats tömma så känns det inte lika övermäktigt med en flytt just nu. Det blir nog bra det här!  Bildresultat för everything will be fine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar