måndag 19 november 2018

Babyshower med jultema

Igår skulle vi hem till mina föräldrar för att fira försenad fars dag. Väl framme så behövde syrran hjälp med något på övervåningen så jag gick dit. På vägen till hennes rum hörde jag julmusik från ett rum som inte egentligen används och började ana att något var i görningen. Öppnade dörren och rummet var fullt med familj och vänner (inklusive min moster från Helsingfors!), med tomteluvor på. Har nog aldrig blivit SÅ överraskad i hela mitt liv. Har aldrig haft någon babyshower tidigare eftersom det inte var så vanligt ännu då jag väntade Theodor, och nu är det ju fjärde barnet så trodde inte att det skulle ske nu. Hade verkligen ingen aning om att det var något på gång och de hade ställt till det så mysigt med jultema (såklart). Själv fick jag bli Lucia (bf på Lucia-dagen). Tomtegröt, en massa gott att äta, glögg och roliga lekar hade de fixat ihop. Fick också världens finaste blöjtårta (i jultema såklart) med en massa fina saker i! En korg full med saker till mig (som till exempel en massa choklad som jag snart ätit upp) fick jag också och fler presenter åt bebis. Fanns en hel del tidsfördriv där som jag får ägna mig åt sen när vi flyttat klart. Och så en bildbomb på det!









Tusen tack till er alla underbara som fixade det här. En riktig pärla i livets band ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar