torsdag 29 november 2018

Den mest händelserika veckan?

Hade nästan glömt bort att jag byter vecka idag! SÅ fullt upp är det. 38+0, och vi är inne i "beräknat datum +/- 2 veckor" fasen. Inom fyra veckor borde hen vara här! Så overkligt. 


I och med att vi flyttat så finns inte min vanliga bildtagnings ställe till förfogande så jag får improvisera de sista veckorna. Känns inte som att magen växer så mycket mer nu. Men en över 3kg skrutt borde bo där inne. 




Den gångna veckan har bland annat bestått av flytt, uppackande, tandläkarbesök, bokrelease, julpynt, tvättmaskinskrångel, viljan att slänga ut katterna, snö och loppisbesök till Jakobstad. 



Flytten gick smidigt och snabbt. Städningen av lägenheten likaså, fastän det var tråkigt. Jag hade tydligen förträngt den lilla detaljen att hela flyttlasset ska packas upp också! Så bebis får gärna vänta en vecka eller två med att göra entré. Nu kan man åtminstone gå runt i huset utan att kliva över flyttlådor så det får framåt! Tur det. Jag har verkligen jobbat heltid med att få det uppackat här, men idag tog jag ledigt och for till Jakobstad och hälsade på svägerskan och goaste brorsdottern. Några loppisfynd och en lunchbuffé senare styrde jag kosan hemåt. Theodor och Wilma har börjat åka buss till skola/förskola och det går så bra så! Skönt att inte behöva gå flera km varje dag, för det tog minsann på krafterna det.

Planer inför den kommande veckan då? Julgröt, julmarknad, lillajulsdisco, fira lillajul, tända första adventsljuset, öppna té-julkalendern, julfirande på förskolan och så kanske vi hinner baka pepparkakor. Utöver att packa upp ännu mer och få det lite mer harmoniskt här ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar