torsdag 15 augusti 2013

Sånt jag sytt

De senaste kvällarna har symaskinen gått varm och nu är jag klar med det jag har tänkt sy före lillen kommer.

En "dreggellapp".
 Kuddar, dukar, "kjol" till babykorgen, påslakan och dynvar i det här härliga grå/vita tyget från Eurokangas. Köpte 1,5 meter av det i Åbo (allt som fanns kvar) och så skickade jag min mor till Kokkola för att köpa ytterligare 2 meter. Ingen annanstans i Finland fanns det kvar av just det här tyget!

Wilma inspekterar babykorgen som nu står färdigbäddad och bara väntar på en liten.
 En liten som fortfarande verkar trivas bra inne i mammas mage.
 Ikväll har ungarna härjat lite på bakgården. Theodor slocknade snabbt men Wilma är det lite värre med, som vanligt.
Nu när vi bytt säng åt henne så somnar hon nog i den, men först efter en timme eller två. Eller tre... Nerverna finns oftast så det är inte så jättejobbigt. Men mitt tålamod märker jag att börjar försvinna lite nu tack vare graviditeten. Tycker att det är tillräckligt jobbigt att gå och vänta på att något ska ske. Skulle steka plättar idag i gjutjärnspannan men det är något man inte ska försöka sig på som höggravid. Det ville sig inte alls och bara brände fast. 

Läste någonstans att man de sista veckorna/dagarna ska göra saker som man tycker är roligt och känner för att göra. Försöker anamma det. Många glas Coca-Cola blir det. Och imorgon tror jag det blir lite shopping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar