lördag 31 augusti 2013

Det går bra nu

Igår var det nästan som julafton här hos oss. Me&I paketet hade kommit:) Supernöjd mamma!
Igår somnade Wilma utan att springa upp en enda gång! Det var en riktigt bra dag. Och inte kan jag klaga på natten heller, fastän hon nu kom upp bågra gånger men hob somnade snällt om och jag har sovit bra. Känner mig riktigt pigg och utvilad idag men det håller jag på att förstöra med en massa sysslor;) Började morgonen med att baka scones. Blev sugen på att baka. Plockat ur och i diskmaskinen. Vikit kläder. Lagt igång tvättmaskinen. Lagat mat. Duschat mig och ungarna. Allt inom 2,5 timmar! Nu avnjuter jag en kopp té så länge potatisen kokar. Sen efter maten tror jag att jag ska röra ihop en bulladeg och lägga den på jäsning så länge som jag går med ungarna till en lekpark lite längre bort och förhoppningsvis somnar Wilma i vagnen. Ikväll är vi bortbjudna och jag kommer väl att somna där när jag tröttar ut mig så nu;) Men bäst att göra saker när man har motivation till det! Borde marinera köttet vi ska ha med ikväll också.

Och så får jag väl nog ta och konstatera att vår bebis blir född i September. Snart där:) Lite läskigt att det bara är tre dagar kvar till beräknat datum! Känns inte alls som att han är på väg ännu på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar