onsdag 28 augusti 2013

Bättre nu

Den här dagen blev bättre än jag trodde. Men så dålig som den såg ut att bli imorse så var det inte svårt att bli bättre.
Vi for till öppet dagis och spenderade större delen av dagen där med trevliga människor. Sen for vi till stan med Theodors kompis och hans mamma och lillebror. Vi fikade på café och gick lite lite i butiker innan vi tog bussen hem. När vi kom hem var klockan redan nästan fyra. Bytte lakan i sängen, la på eb tvättmaskin, plockade ur och i diskmaskinen, sopade under bordet, vek kläder, lagade mat och dukade färdigt. Nu väntar jag bara på att lasagnen ska bli klar och så länge leker Robin med ungarna. Så just nu känns det bra. Wilma har nog haft några utbrott men överlag har det varit en bra dag fastän jag är lite trött. Ingen bebis ikväll/natt, tack!
Imorgon tar vi nog en favorit i repris med öppet dagis och kanske stadsbesök igen. Fönstershopping fördriver tiden ganska bra och ungarna hålls nöjda. Synd bara att man inte har en drös extra pengar att slösa bort för det finns så mycket fint i butikerna nu!

En liten vardagsgrej som gjorde den här dagen bättre. Jag köpte en knivvässare här om dagen. Oh my god! Har aldrig skurit upp en tomat så lätt som idag:D Små saker som gör livet lite trevligare (så länge fingrarna hålls borta från eggen på kniven då...).

3 kommentarer:

  1. Låter mysigt! =) Ljuvlig layout på din blogg!!

    Måste kommentera det där med en extra drös pengar... Alltså, jag kom precis hem från Prisma (reklam, reklam), och gode gud vad maten kostar!!!

    Jag blev så chockerad över priserna (det är oftast min man som handlar, så jag har liksom inte varit där på länge) att jag kände att jag definitivt behövde handla ekonomiskt - köpte således en mindre förpackning wc-papper i stället för en stor... Detta betyder givetvis att jag SNAAART måste tillbaka till samma ställe...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid jag som betalar när vi veckohandlar här. Och visst lär man sig att tänka efter vad man riktigt köper!

      Radera
  2. Låter mysigt! =) Ljuvlig layout på din blogg!!

    Måste kommentera det där med en extra drös pengar... Alltså, jag kom precis hem från Prisma (reklam, reklam), och gode gud vad maten kostar!!!

    Jag blev så chockerad över priserna (det är oftast min man som handlar, så jag har liksom inte varit där på länge) att jag kände att jag definitivt behövde handla ekonomiskt - köpte således en mindre förpackning wc-papper i stället för en stor... Detta betyder givetvis att jag SNAAART måste tillbaka till samma ställe...

    SvaraRadera