fredag 30 augusti 2013

Rådgivning mm.

Först förde vi Theodor till dagklubben. Sen var det rådgivningsdags. Det var en vikarie och en studerande på plats istället för barnmorskan. Riktigt trevliga människor men visst föredrar jag barnmorskan så blev lite besviken. Blev ett väldigt kort besök. Vikten har gått ner så nu ligger viktuppgången på 4,5kg. Det är väl ungefär vad bebisen väger det;) Hjärtljuden 130, blodtryck lågt, sf måttet hade vuxit en cm så nu är det 32. Litet men bebisen är ändå ganska stor vet vi. Ingenting märkvärdigt alls. Ny tid om en vecka och om bebisen kommer före det ska jag ringa dit.
Wilma tyckte inte alls om de nya människorna. Hon började gråta redan när jag gick bort till vågen och slängde sig på golvet och grät när de skulle mäta och lyssna på magen. Hon fick komma upp på britsen och sitta bredvid mig så då gick det bra.
Sen for vi hem till barnens kusin så länge Theodor var på dagklubb. Åt himmelskt goda äppelmuffins! Sen hämtade vi Theodor och cyklade hem. Och där är vi nu. Barnen har precis ätit och Wilma ska snart sova. Själv är jag inte hungrig ännu så väntar lite med maten. Väntar också på att jag ska få meddelande om att mitt me&i paket ska ha kommit till stan. Isåfall hoppas vi på bussen och hämtar hem det! Men jag känner tyvärr på mig att det inte kommer idag fastän andra som beställde på samma gång fått sina paket idag. Utöver det väntar jag också på att lillungen ska bestämma sig för att komma ut. Skulle passa riktigt bra med en bebis i helgen... Men känner mig förvånansvärt okej med att vänta ännu någon vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar