måndag 30 maj 2011

Vårt underbara bröllop

Godmorgon kära läsare!

Jag svävar på rosa moln, är i sjunde himlen osv. Med andra ord överlyckig!

På fredagen var vi till festlokalen och ställde till. Sju kom vi dit och närmare elva for vi till Robins mammas. Det var jätteroligt att ställa till! Vi hade hadt lite problem med programbladen som skulle stansas mitt i vikningen men vår stans var för liten. Mina föräldrars passade perfekt att stasa med så det tog kanske 5 minuter att stansa alla 40+! Sen så kom Robins storebror dit med en förstärkare så vi fick bra högtalare att fungera! Helt otroligt:) Vi var ganska många som ställde till och alla verkade ha riktigt roligt! Fick träffa min svågers flickvän för första gången också:) Riktigt trevlig! Theodor var nöjd och vaken hela kvällen. Jag förde klänningen och sjölan för strykning till min väninna Cecilia:) När vi kom fram till min svärmor så duschade jag och sen övade vi vals, halv 1 på natten;) Efter det gick vi och la oss. Theodor vaknade flera gånger under natten så jag fick inte sova jättemycket.

Jag steg upp lite före 7, drack ett glad juice och läste gårdagens tidning. Sen packade jag ihop sakerna och förklarade för Robin vad som skulle vart. Det hade verkligen ösregnat under natten coh det regnade fortfarande när jag satte mig i bilen på väg mot frissan. Det var fullt med vatten på vägarna och jag var liuvrädd att krocka med mötande trafik eftersom det blev vattenplaning ibland. Läskigt, men jag kom fram helskinnad! Min frisör hade låst in sig innan jag kom dit, men det hade det fixat sig:) Det tog ganska länge att få lockar i mitt tjocka hår men frusyren blev helt underbar! Fick i mig en risifrutti och en halv micropizza:p Efter några timmar kom Min svågers fästmö/sambo och sminkade mig. Det blev riktigt bra! (Och ingen allergisk reaktion den här gången. Tror att det berodde på rengöringsservetterna förra gången) Cecilia kom dit med mina kläder och jag blev påklädd efter att jag borstat tänderna. Buketten hämtade min frisör, Johanna (som blev färdig frisör på självaste bröllopsdagen! Grattis grattis!). Buketten var helt underbar! Bättre än jag någonsin kunde drömma om:) Emma hade kommit dit innan vi klädde på mig. Robin, Joacim ohc Theodor var till hotellet och checkade in och de matade Theodor där. De kom till frisörsalonegn efter en stund och vi skålade i champagne:) Robin var riktigt stiligt klädd! Hans hår blev fixat lite där också:)

Sen trängde vi oss in i Joacims bil. Joacim och Robin framme, Jag, Emma och Theodor i baksätet. Gissa om det var trångt! Vi körde till Nykarleby för att bli fotad vid Photomoments. Vi tog ettårs bilder av Theodor först, sen några familjebilder. Sen var det dags för bilder på mig och Robin. Det var så roligt att bli fotad! Vill altid bli modell när jag står där och blixten går;) Tror att bilderna blev riktigt bra! Tog bilder med Emma, min tärna och Joacim, "bestman". Alla tittade jättemycket när vi gick förbi r-kiosken bland annat. Sen körde vi tillbaka till Kronoby. Där var jag på toaletten första gången med klänningen och det gick riktigt bra! Satt fel väg på toaletten och fick till och med dörren stängd efter mig fastän bådet var pyttelitet;) Solen kom fram 20 minuter innan vigseln!

Sen var vi ute och fotades:) Blommor till kyrkan hade glömts bort men någon kom på det några minuter innan vigseln så de hann dit som tur var! Vi blev några minuter sena, svängde in till kyrkan 16:00. Mina lockar hade lite rätats ut nu. Har så otroligt "halt" hår! Ingenting hålls i det, men jag var fin ändå:)

Vi ställde oss mellan kyrkdörrarna och väntade på att musiken skulle börja spela. Hjätat bankade för fullt men jag kände mig ändå inte nervös. (Nu när jag skriver om det känner jag mig nervös;)) Dörrarna slogs upp och vi inväntade musiken. När "Festmarsch" (av Erkki Melartin) började spelas av vår kantor (som egentligen inte jobbar i Kronoby men jag är bekant med) ställde sig församlingen upp och vi väntade tills introt var slut innan vi började gå. Jag storlog hela vägen och tittade på alla gäster som hade kommit dit för vår skull! Plötsligt var vi framme vid altaret och ingen annan är Robin och prästen existerade i min värld. (Ja nå, Joacim var framme och fimade så honom såg jag skymten av;)) Det kändes helt naturligt att stå där och jag var inte nervös mera. Vi hade "I Denna Ljuva Sommartid" som första psalm. Prästen höll ett fint tal till oss och sen var det dags att säga ja! Jag var helt torr i munnen och hade stått och bitit mig i kinden utan att märka det;) Det blev två Ja:) Sen hade vi avtalat med prästen om att vi skulle ha ringlöften men det hade han glömt så jag blev gift (fick ringen på fingret) tidigare än jag trodde! Kom lite som en chock för oss båda;) Den andra psalmen var "En Vänlig Grönskas Rika Dräkt". Sen gratulerade prästen oss och vi fick vigselbibeln. Sen blev vi fotade och började gå ut. Mitt släp fastnade lite i kyrkdörren men gick inte sönder och jag snubblade inte heller;) Vi gick runt kyrkan och ut igen när alla stod utanför och väntade på oss:) Och solen sken! Sen kastades det ris på oss och vi gick till bröllopsbilen, Bibbis bubbla:) Helt underbart smyckad bil och helt underbar bil i sig! Så rolig att sitta i:D

När vi kom till festlokalen blev vi fotade lite under Välkommen skylten. Sen hälsade vi på alla gäster och de fick ta varsitt champagne glas:) Sen var det dags för mat och efterrätt. Jag hade en geting på min klänning, men min kusin dödade den utan att det blev fläckar på klänningen;) Vi fotades ute med släktingar lite mera och sen var det kaffedags. Vi skar en bit av tårtan tillsammans:) Sen blev vi hissade på stolar och jag skrek! Trodde jag skulle flyga av;D Sen slängde jag buketten och min lilla kusin, snart 7 år, fångade den:) (Jag fångade en bukett när jag var c 9 år och ingen i släkten har gift sig före mig(förutom i smyg). Drog en förbannelse över släkten;)) Sen var det dags för valsen som vi båda hade fasat för litegrann men det gick jättebra! Vi hade bara ögon för varandra så för oss fanns det inga andra i rummet:) Sen var det fri samvaro och så småningom plockades alkoholen coh nattamaten fram:) Vi tittade lite på presenterna och minglade runt:) Var ute och gick en sväng med några vänner och hade det riktigt trevligt!

Är så glad att så många kunde och ville komma att fira vår dag! Skaffarna var helt underbara också! Vi hade en helt fantastisk dag som blev bättre än vi någonsin kunde drömma om! Vi var där tills festen slutade och då gick vi till hotellet. Det var roligt att gå där på gatan med släpet nere:) När vi kom till hotellet så var vi nere i baren en stund och blev bjudna på varsin drink:) Blev gratulerad av en massa folk ch de tycklte jag hade en så fin klänning. Jag tycker att jag hade den vakraste klänningen som någonsin blivit gjord:) Hotellrummet var litet men hade bubbelpool! Skönt efter en lång dag:) Vi sov till 11:p

Det var vår bröllopsdag det! Det blev bättre än vi någonsin kunnat drömma om! Och är absolut en av de lyckligaste dagarna i mitt liv! Jag har aldrig varit så vacker som då:) Tänk att jag fick världens underbaraste man! Och en jättefin diamantring!

(Ursäkta eventuella stavfel.) Var det ngåon som orkade sig igenom hela?;)

Bilder kommer senare:)


4 kommentarer:

  1. Orkade genom hela ;)

    Låter som en helt fantastisk dag! Lycka till med livet som man och fru och grattis än en gång :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till er båda =)
    Låter som ni hade en helt underbar dag! =)

    SvaraRadera
  3. Nå ja läst såklart! ;)

    SvaraRadera