onsdag 18 maj 2011

Sovmorgon

I morse var jag lite fräck men men... När Theodor vaknade så fick han komma till vår säng och så drack han välling. Sen så fick han vara där en stund men när han blev för vild så la jag honom i hans säng med några leksaker och gick tillbaka till vårt sovrum och somnade. Fick sova en timme till innan han blev arg! Så skönt:) Så 10 steg jag upp idag:p

Slöjan som jag köpt är riktigt fin men jag hade tänkt sprätta bort kammen som sitter fast, men den sitter verkligen fast med superlim! Så det går inte... Ska fundera med min privata frisör;)

Provsminkningen gick bra men jag är antagligen lite allergisk mot någon av produkterna för mitt ena ögonlock är svullet nu, likadant som de två andra gångerna jag reagerat(men då var det värre). Så nu vet jag inte riktigt hur vi ska göra.

Igår veckohandlade vi och jag hade tänkt köpa bålingredienser igen och prova mig fram till en god bål och sedan skriva upp receptet!! Men, det enda jag kom ihåg att köa var vitt vin (och det ingår inte ens i mitt original recept utan jag tänkte se vad det blir om man tillsätter det). Kanske tar en promenad till butiken idag? Fint väder ute! Solen skiner och det är säkert ganska varmt:)

Theodor sover nu, men för en stund sedan så stod han och sa mamma mamma mamma, babba babba babba. Han har börjat använde orden mera nu tydligen och härmade mig när jag sa mamma och pappa:) Gullunge, som blir hela ett år om två veckor! Tiden flyger iväg!

2 kommentarer:

  1. Undrande förälder18 maj 2011 kl. 12:46

    Alltså egentligen förstår jag inte dig, du får i överlag sova mycket mer än vad andra föräldrar får, men ändå orkar du inte stiga upp då din son stiger upp? Hur lat är du på en skala dfårn 1-10 riktigt?

    SvaraRadera
  2. Jag behöver mycket sömn. Så har det alltid varit. Jag stiger alltid upp på samma gång som sonen, förutom i morse. Har inte haft en enda sovmorgon då jag fått sova så länge jag vill och sovit hela natten sedan mitten av graviditeten så jag tycker att jag förtjänar en sovmorgon. Sonen var ju inte arg eller något. Då skulle jag aldrig lämna honom ensam. Hur lat jag är mellan en skala från 1-10 måste nog vara en trea kanske?

    SvaraRadera