tisdag 28 september 2010

Lång uppdatering

Hej hej! Vi kommer att få nytt internet om 3-4 veckor, men så länge vi väntar fick vi ett 3g nät gratis:) Så nu kan jag äntligen blogga igen! Har saknat det massor och nu har jag en massa bloggar som jag ska läsa:) Men först en uppdatering.

Wasa by night var jätteroligt! Hade superkul hela kvällen!:) Eller eftermiddagen? Jag kom hem redan ca halv 11:p Men jag fick en tröja:) Jeij!
Theodor har haft taskiga nätter nu ett tag. Han vaknar och gråter utan att vara hungrig, men om man sätter nappen i munnen på honom så blir han glad igen:) Men han vaknar alltid klockan 7 nu... Det är inte så kul. Men jag överlever. Robin vaknar inte av Theodors skrik så han får sova bättre än mig, men han har ju skola på dagarna så han måste få sova:p
Första gången vi gav potatis åt Theodor så åt han det nog utan konstiga miner. Andra gången samma sak men idag var det svårare att få i honom maten. Han bara spottade ut det. Men någon tipsade om batat, så det ska vi prova:)
Ger fortfarande välling åt honom på kvällen och det fungerar riktigt bra:) Inga tänder har kommit upp ännu men de syns igenom, likadant som de gjort i över en månad nu:p
I helgen var vi i Vasa. Hälsade på Robins bror och hans fästmö:) Robins mamma och syster var där också:) På lördag så fick vi besök av familjen Kaitajärvi:) Vi åt tortilla ochtill efterrätt äppelpaj som jag hade bakat:p Igår var vi på ung mamma träff igen:) Vi var bara 3 stycken, en gravid och 2 med bebisar. Ja, annars har vi inte gjort så mycket. Köpt lite nya möbler så vi håller på att göra sovrummet ännu trängre än det var från förr:p Robin har skola från 2 till 8 idag. Men jag lär nog få tiden att gå nu när nätet fungerar:) En dusch måste jag också hinna med. Får ta med Theodor i duschen så han blir ren också. Har inte hunnit bada honom och det kommer vi inte att hinna idag heller så han får duscha med mig:p
På torsdag ska jag på körövning! Ska börja sjunga i kör igen:) Ska bli spännande:p Och roligt! Har inte sjungit i kör sedan högstadiet:p Undrar om jag ens kan sjunga tillräckligt bra:p Men det stod att bara man tycker om att sjunga så får man komma med, och det är en ganska stor kör så jag lär väl ändå inte höras så bra som tur är:) Nu ska jag läsa ERA bloggar:)

1 kommentar: