onsdag 8 september 2010

Duktiga lillkillen

Igår vände sig Theodor från rygg till mage för första gången:) På dagen så var min kompis Sara hit och vi var ute på promenad, drack Coca Cola på ett café och sen for vi hem igen. Theodor låg på golvet och försökte komma runt, men det gick inte riktigt. På kvällen for jag och Theodor till min kompis Cecilia och där var det samma sak. Han låg på golvet och försökte komma runt men det gick inte riktigt då heller:p Men när vi kom hem och det var paus i idol så la jag honom i hans säng och ett mjukisdjur en bit bort. Då rullade han över på mage!:) Stolt mamma:)
Han har för övrigt börjat prata mycket mera nu än innan! Och med andra ljud också:p Märks att han har utvecklats mycket nu på en gång:p
När vi var i H:fors så sov han längre än jag på morgonen! Vaknade kvart över 9 första dagen där och han sov fortfarande! I morse sov han till halv 8:)
Nu har jag "kartlagt" hans sovmönster. På natten sover han ca 9 timmar. På dagens sover han ca 3-4 15 minuters snuttar, och sen en halvtimmes snutt:p Så 11 timmar per dygn sover han! Jag skulle kunna sova mer om jag fick:p Förstår inte hur han klarar sig på den sömnen men på rådgivningen sa de bara att han är en pigg pojke:p Tydligen finns det sådana barn som inte behöver mycket sömn. Där släktas han sin pappa, inte mig:p

1 kommentar: