måndag 9 maj 2016

Vårmotivationen är här!

Varje vår blir jag motiverad att börja träna. Tyvärr brukar jag inte lyckas med att hålla träningen regelbunden någon längre tid. Eftersom träning är bra för en massa olika saker, så som immunförsvaret, så försöker jag komma igång med det igen. Jag har varit lite småförkyld hela våren och inte riktigt vågat träna om det skulle utlösa någon flunssa. Men nu fick jag en kick och var ut på en länk med Wilma och Wilgot. Theodor stannade hemma på gården och lekte med grannbarnen så länge. Gick riktigt bra! Gissningsvis 4km blev det. Och sen lite styrketräning på det. Känns bra efteråt. Brukar ofta köra för hårt och sen ha världens träningsvärk me nu känns det inte som att det blir så. Slängde ihop en fruktsallad med äpple, banan, ananas och blåbär efteråt. Wilgot var olycklig över att våra tungor blev blå, haha. Men det försvinner ju av sig själv som tur är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar