tisdag 10 maj 2016

Från eurovisionsgalen till "mjäh"

Hade helt glömt bort att det är eurovision ikväll ända tills en tidningsartikel påminde mig. Förut skulle det aldrig ha hänt! Jag höll stenkoll på när eurovisionen införe och kände mig lite tom efter att den var över. Såg sedan fram emot nästa under hela året. På riktigt alltså. Jag tyckte verkligen om ESC förr. Men nu är det som att intresset svalnat. Enormt. Det är inte lika roligt att se/höra på mera. Visst är tvn på i bakgrunden, men den är, just det, i bakgrunden. Nog kommer jag att följa med finalen men dessa semifinaler känns lite ointressanta. Tycker inte att Finlands låt är så fantastiskt heller. En god natts sömn lockar no mycket mer än halvdåliga låtar på tv. Om det då beror på att man gett upp hoppet om at Finland skulle placera sig bra igen eller om jag bara vuxit ifrån eurovisionen kan man fråga sig. Eller så är det sängen som lockar en trött studerande mamma som har tent imorgon... Kanske det. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar