onsdag 16 oktober 2013

Sjuka.

Vaknade upp med mer ont i bihålorna än jag hade när jag somnade. Hade intalat mig att jag säkert kan sova bort förkylningssymptomen likadant som jag gjort de två tidigare gångerna förkylningen hotat att bryta ut. Fungerade alltså inte så den här gången. Theodor är lite snuvig och hostig också och lillen likaså. Inte roligt. Som tur är så verkar de inte ha det lika mycket som mig. Hoppas nu verkligen att vi är i skick till helgen för då ska vi norrut och träffa mina kusiner som jag ser väldigt sällan. Och hoppas att lillen klarar sig undan med lite snuva bara. Vi har haft tur de senaste månaderna. Har inte varit ordentligt förkyld på länge länge. Brukar vara förkyld mycket oftare. Så jag får vara tacksam att jag fått vara frisk. Positivt tänkande.
Skickade Robin till butiken före jobbet så vi fick hem det nödvändigaste. Måste posta Me&I paketet en annan dag och apoteket får Robin fara till på hemvägen. Resten av allt som skulle handlas från stan får jag ta sen en annan gång. Vill inte ta mig in till stan med den här förkylningen och tre barn, trots en Burana i systemet. Hemmamammor kan inte vara sjuklediga. Fasar inför den dagen då jag har riktigt ordentlig influensa och ska vara ensam hemma med barnen... Lite förkylning räcker gott och väl.
Inatt var Wilma uppe fyra gånger, lillen åt tre gånger och Theodor var uppe en gång. Så nej, inte många timmar sammanhängande sömn inte. Som tur är så la jag mig tidigt igår. Får se hur vi får den här dagen att gå då. Hittills är barnen snälla och sitter i soffan med varsin tidning. Theodor en tågkatalog och Wilma en utfärdsbroschyr från Turkiet. Och lillen sover ännu med pyjamas på i vår säng. Hoppas på mirakelsnabb tillfriskning här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar