tisdag 11 september 2012

Morgon klockan 4

Trodde jag skulle gå sönder inatt när Wilma vaknade för fjärde gången och tyckte att det var morgon, klockan 4! Ska aldrig mer klaga om hon stiger upp 6. Fick henne att somna om halv 6 i alla fall och nu sover hon ännu fastän hon borde börja vakna för bussen går om 45 minuter. Theodor sover också ännu.
Tänk om man för en gångs skull fick en bra natt! En när Wilma vaknar bara 1-2 gånger, äter och somnar om. Mins inte hur det känns att sova hela nätter mera så det kan jag inte ens drömma om. Gäsp! Jag gör klokt i att ha tidigarelagt min läggdags (och det var ingen konstig mening då?!?) Nu börjar Wilma röra på sig så jag ska stiga upp och ställa allt i ordning.

5 kommentarer:

  1. Nästa gång vi sover under samma tak tar jag hand om Wilma så du får sova! <3 mamma-mommo

    SvaraRadera
  2. Har Wilmas sömn krånglat länge? För sov hon inte bra till en början har jag för mig?
    Man märker verkligen hur viktig sömnen är. Man känner sig inte riktigt som en människa när man inte får sova... Hoppas det blir bättre.
    Du får tacka ja till din mammas förslag - låter välbehövligt :)

    Sv. Ja det där med cykelkärra är nog inte så dumt :) mellys dagmamma har en sån så att hon får med sig alla ungar när de ska åka och handla :) Funkar fint!!!

    SvaraRadera
  3. Kan inte pappa i huset ta någon vaknatt emelllan, förstår att han inte kan på vardagarna, men tex fre-lö eller lö-sö kan han ju ta hand om Wilma eller sen gå ut med båda två en eftermiddag nu och då så kan du ta en tupplur så orkar du bättre på nätterna sen?

    SvaraRadera
  4. man orkar nog tydligen. Malte snart 13 månader drog sin första hela att i helgen ;) nu minns jag hur det kändes att sova! guuug sååå skööönt! snart kommer du också ihåg ;)

    SvaraRadera
  5. Jonathan (som brukar vara på ÖD :)) sov oxå skitdåligt, mellan 3-8mån vaknade han typ 5-10ggr varenda natt. Sen orkade inte jag med sömnbristen längre, så jag körde SHN-kuren och sen dess har han sovit hela nätterna. Men din wilma kanske inte äter så mycket fast föda än, så det skulle gå att börja skippa nattammandet..?!

    SvaraRadera