tisdag 18 september 2012

Mobilblogga no more

Nu har  blogger uppdaterat sig så mycket att det inte längre går att blogga från min telefon. Har inte heller tänkt köpa en ny telefon som det skulle gå att blogga från så ni får nöja er med riktiga inlägg.

Idag har jag packat ner en del kökssaker. Wilma ville hjälpa till, genom att äta papper, och hon "klättrade" för första gången. In i köksskåpet och ut igen på egen hand. Inte illa! Theodor var ganska exakt lika gammal när han började göra så.
 Jag har också packat ner dvd-filmer och fotoalbum så nu är vi råddiga bokhylla inte så råddig mera.
 Igår gick jag igenom alla Wilmas kläder och packade ner allt som är för smått eller för stort så nu är det bara lagom-kläder i skåpet.
 Omorganiserade i skubben också så nu går det in 4 flyttlådor till. Innan jag gjorde det så rymdes det inte en enda till så jag är mycket nöjd!
 
Så flyttpackningen går sakta men säkert framåt. Vi har ju inte på något sätt bråttom ännu eftersom det är över en månad innan flyttlasset går men det är skönt att ta lite i taget nu när motivationen ännu finns kvar. Dessutom var det kanske lite lättare att packa ihop våra saker sist när Theodor var 7 månader och vi bodde på 51 kvadrat. Nu är det 77,5 kvadrat plus förråd och kallvind som ska ner i lådor och två ungar att underhålla på samma gång. Bäst att inte spara allt till sista minuten. Försöker i alla fall få in flyttlådorna i skrubbar och sånt så att de inte ligger framme och skräpar.

Idag var vi till finska öppet dagis också, cyklandes. Det var tungt att ha cykelkärran bakom och inga växlar på cykeln men det gick. Imorgon far vi med buss till "riktiga" öppet dagis.
Wilma somnade annars nu på kvällen när hon drack välling/gröt (blev lite tjockt...). Hon har vaknat redan tre gånger och sist så ammade jag henne lite. Men nästa gång hon vaknar får hon välling (färdigblandad, så inte med grötkonsistens) så får vi se hur natten blir. Jag har lite huvudvärk och ryggont så ska nog krypa till kojs så småningom. Riktigt skönt att lägga sig tidigt, speciellt om man kanske får sova inatt också. Varannan natt har varit dålig den senaste tiden så inatt borde bli en bra natt. Håll tummarna! Gonatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar