onsdag 27 juli 2011

Ojsan

Det blev lite större arbete med varmvattenberedaren än jag trodde! En "rörgubbe" (som kan svenska, tack och lov!) kom hit för en stund sedan och konstaterade att den måste slängas ut. Så nu håller han på att tappa vatten ur den. 300 liter! Men han är inte här just nu, utan lämnade tappningen på mitt ansvar en stund så länge han hämtar en ny. Blir inte så lätt att frakta ut den gamla! Jag är inte så stark och Robin är ju inte hemma. Men det fixar sig säkert. Vi hade just gått och lagt oss och jag hade slumrat till när jag hörde oväsen från vår skrubb och det var Robin som hade hört att det droppade någonstans. Jag hade inte hört något fastän jag sover med huvudet nära skrubben. Det visade sig i alla fall att den läcker så vi stängde av vattnet. Så nu har vi inget vatten fram tills att vi får in den nya beredaren.

Theodor har sovit lite oroligt inatt eftersom vi var uppe så sent och hade ljud för oss. Men han sov ändå till 10. Nu leker han i lekhagen. Världens bästa uppfinning! Annars så gör han allt sånt som han inte får göra. Drar ner blomkrukor, kladdar på tvn osv. Vi har ganska mycket saker framme. Sås om bordsduk på bordet i vardagsrummet, fjärrkontroller på bordet (på tal om det så doppade han en fjärrkontroll i ett saftglas igår...), blomkrukor på fönsterbrädet. Allt sånt som är normalt att ha framme men som inte är så optimalt att ha framme med en snart 14 månaders. Men jag tycker inte att man kan ha allt utom räckhåll för honom. Han måste lära sig. Och vi har honom inte i hagen länge per dag ändå. Och inte om han inte trivs där men han är riktigt nöjd där med sina leksaker:)

Idag får vi tillbaka vår bil:) Hel och fin borde den vara. Usch, tycker att det börjar lukta blöjbytesdags nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar