torsdag 14 juli 2011

Ännu sjuka

Det rinner fortfarande ur Theodor näsa och jag har ännu ont i halsen, lite snuva men har inte hostat ännu idag:) Men jag kan lova er att det inte är roligt att vara sjuk på sommaren! Skulle lika gärna kunna vara vinter ute nu utan att det gör någon skillnad för oss.

Idag beställde jag efter några bilder från fotografen:) Ska beställa från något vanligt ställe också för det är billigare;)
Idag gick jag in i en köksbänk så jag har ett sår på höften... Inte kul.

Nästa vecka ska vi skaffa passfoton och antagligen lämna Theodor hos barnvakt en stund för att se att det fungerar:) Sen ska vi på bio och se Harry Potter OM Theodor är snäll hos barnvakterna:p Vi måste nog beställa pass åt oss om vi ska iväg i september och jag behöver nytt körkort. Frissatid behöver jag också. Tänkte beställa över nätet men det var två fel med det. 1.Man ser inte vilken frisör som kan svenska. 2.Man ska beställa tid för klippning beroende på hur länge det tar att klippa! Hur sjutton ska jag veta hur lång tid det tar? Vet ju knappt vilken frisyr jag vill ha. Klipper de bara halva huvudet då om jag tar en för kort tid?!:p Nä, jag går in dit istället när vi är inne i stan någon gång.

I helgen ska vi kanske norrut. Nästa veckas helg SKA vi norrut. Då är det "jeppisdagan" i Jakobstad:) Ett MÅSTE. Och bostadsmässan i Kokkola ska vi också hinna besöka:) Annars har vi inget inplanerat i sommar:p Ja sen är det förstås Juthbacka marknad i Nykarleby i slutet av augusti. Men det är länge dit ännu. Mitten av Juli nu. Mer än halva sommarlovet har passerat för skolbarn. Och mer än halva Robins sommarlov också men hans är ändå 1½ månad längre än små skolbarns:p Och det är antagligen hans sista sommarlov nu! Bara ett år kvar, om allt går som planerat, tills jag är gift med en ingenjör:D Det ni;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar