torsdag 3 februari 2011

Ledigt

Nu har jag "ledigt" för Theodor sover:) Robin slutar om 2 timmar. Det är trevligt när han har kort dag:) Bara en gång i veckan han har det för på onsdag så far han iväg till jobbet efter skolan. Men idag hinner han inte det för vi ska på babysim:) Om vi inte blir insnöade innan dess! Det kommer ner mycket och enligt meteorologerna så kommer det att snöa ännu 15-20 timmar...

Jag borde börja fundera ut vad som ska stå i inbjudningskorten till bröllopet. Eller jag vet nog vad som ska stå men inte hur jag ska formulera mig... Vi har tänkt önska oss bidrag till en bröllopsresa för vi har redan en massa saker. Men jag vet inte hur man ska informera folk om detta. Eftersom vi känner alla som vi bjuder såpass bra så kanske ryktet bara får sprida sig:p Tror inte att vi börjar skriva det i inbjudningarna. Känns inte helt okej. Tänk att varken jag eller Robin varit till "södern"! Jag har varit till Sverige, Estland och Ryssland. Robin har varit till Sverige:p Så i höst ska vi och Theodor iväg på resa:)
Men hur man formulerar en bröllopsinbjudan... Borde kanske googla på det och se hur andra har gjort. Får börja bli nervös snart för 28 maj närmar sig med stormsteg!:)

6 kommentarer:

  1. kanske du redan bekantat dig med den här sidan, men annars så finns här en massa tips och idéer för den som ska gifta sig.

    http://www.brollopstorget.se/

    SvaraRadera
  2. Jo jag brukar nog vara där ibland:)

    SvaraRadera
  3. http://www.brollopsguiden.se/planering/text-inbjudningskort/19

    http://www.brollopstorget.se/Festplanering/1.1028570-inbjudningskort

    http://www.brollopssidan.se/planering/inbjudningskort.html

    Här är tre bra länkar, den första är nästan mest användbar.

    SvaraRadera
  4. Spännande att planera bröllop. Men förstår att det måste vara svårt med formuleringen.
    Men jag har hört att det finns dom som skapar en egen "bröllopssida" på nätet där folk kan gå in och läsa... Det kanske vore ett tips. Då kan ni ju skriva där om vad ni önskar er i bröllopspresent!!! :=)
    Jag har vänner som gjorde en sådan sida och där förde dom bland annat dagbok om planeringen inför bröllopet, hade en önskelista och lite annan info.
    Men att önska bidrag till en bröllopsresa tycker jag låter som en utmärkt idé :=) vart skulle ni vilja åka då? har ni några önskamål?
    Kramen

    SvaraRadera
  5. Vi kommer skicka med ett infokort i inbjudan om ex. vem som är toasmaster, vem de ska ringa om de har matallergier, att det är barnfritt osv.. kanske kan ni ta med ett sånt kort? Här är en fin dikt isåfall =)

    " För att inte få dubbletter
    av dukar vaser och assietter,
    ber vi er strunta i paketen
    och istället ge oss möjligheten
    att åka på en resa till solens land
    och få vandra på stranden hand i hand ”

    SvaraRadera