onsdag 22 augusti 2012

Frukostblogg

God morgon! En morgon när jag inte behöver stressa så jag har till och med lite datortid innan Theodor ska kläs, Wilma läggas i vagnen och vi ska springa till bussen;)

Gröt med hemgjord krusbärssylt, mums!:)
Wilma åt lite före 12 och nån gång efter 4 inatt innan hon vaknade för dagen lite före 8. Riktigt bra natt:) Och hon vaknade inte alls igår kväll som hon brukar! Det har gett framsteg den här lilla sömnskolan:) Hon sitter faktiskt bra nu också, men då hon faller så faller hon så kuddar runtom är ett måste. Igår backade hon lättelångt vid öppet dagis. Hon har blivit mycket rörligare trots att man inte riktigt ser att hon tar sig fram. Men ändå så räcks hon nästan alltid till de saker hon vill ha fastän de varit en bit bort.

"nästa dag traktor sönder" säger Theodor och jag vet inte riktigt vad han menar:p Munnen går i ett på den killen nu! Han sitter och sjunger "Jag bygger en bil"-sången så det går inte ner mycket gröt i honom just nu:) Försöker lite med pottan igen nu och han kissar nog i den när man sätter dit honom. Det är inte det som är problemet, men (åtminstone förr i sommar) så är han inte så bra på att hålla sig. Men det lönar sig väl att prova på att vara utan blöja nu som då för någon gång så kommer han att ha lärt sig det också:)

Nej nu ska jag nog fortsätta med sysslorna här innan vi far till öppet dagis:)

1 kommentar:

  1. Hej Hej ! Har du ett AWESOME frukosttips ?! skriv det i mitt frukosttips-inlägg och dela med dej det till andra :) hitta också inspiration av andra frukosttips :) LÄNK : http://hanza.blogg.se/2012/august/vad-ar-ditt-basta-frukosttips.html#comment Ha det Bra ! ^^ HaNzA

    SvaraRadera