onsdag 15 juni 2011

Utveckling

Mörka moln men inget regn. Ser ut att kunna börja åska men jag tror faktiskt inte att det börjar göra det. Theodor sov inte länge alls nu på eftermiddagen. Men förhoppningsvis hålls han snäll när vi ska bort ikväll. Han brukar nog kunna vara vaken från 2 till åtminstone 8. Om det sker något mer spännande så finns det ingen gräns på hur länge han kan vara vaken:p

Nu sitter han och leker med sina leksaker. Innan dess var han ritkigt busig och skulle hoppa i vår säng:p Han går inte så ofta men att stå i vår dubbelsäng utan att hålla i sig och hoppa, det kan han;) Innan Theodor var född och när han var riktigt liten så hade jag kontakt med lite fler mammor som hade bebisar som var lite äldre. Den ena började gå vid nio månader så jag antog lite automatiskt att det är då som barn börjar gå. En annans bebis kunde några ord riktigt klart redan när hon var under 11 månader så jag antog att det är då som första orden kommer. Råkade nog hitta de som hade tidiga ungar;)
Theodor säger mamma, viskar pappa(lite konstigt:P) men annars så säger han nog ingenting som låter som något. Ja förutom "där". Men har lyder när man säger klappa, hoppa, nej(oftast), får mamma en puss och så vet han vad knapp, lampa, knäckebröd är. I förrgår när en body hade fallit ner på golvet under torkställningen så frågade jag Theodor om han kunde hämta dne åt mig och han gjorde det! Blev faktiskt förvånad då:p Vet inte riktigt vad han "ska kunna" i den här åldern. Jag känner i alla fall ingen stress över något. De frågade inte heller vid rådgivningen så mycket om hans utveckling. Vet inte om jag ska våga skriva det här ,em jag tycker att vi har det riktigt bra nu. Han sover hela nätter. Vaknar först efter 7 på morgonen. Somnar snällt på dagen. Är flexibel att ha att göra med. Just nu är det en bra fas av utvecklingen han är i:) Ska njuta av det innan nästa jobbiga fas kommer:p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar