torsdag 7 juni 2018

Sommarlov!

Min studietid börjar nå sitt slut, men ännu är jag inte utexaminerad så jag antar att jag har sommarlov? Barnen har i alla fall sommarlov, vissa längre än andra. Theodor är ledig hela sommaren men småsyskonen kommer att vara på dagis 3,5 veckor när jag jobbar och Robin ännu inte har semester. 1,5 vecka kvarstår innan jag börjar jobba och sen jobbar jag ända in i augusti. Känner mig riktigt taggad inför det! 

11 dagar kvar tills jag får min examen. Allt är klappat och klart, och jag får bara vänta på betygsutdelningen. Men före det ska vi hinna med kompiskalas och släktkalas för åttaåringen(!).

Sommaren blev mer lik sig själv så vi har +9 grader, regn och blåst idag. Regnet välkomnar jag efter över en månads torka men temperaturen gör att jag har mössa på ute. I juni. Och det känns lite surt, om än bekant. 

Igår besökte vi cafét vid Torgare i Kronoby. Supermysigt! Vi hittade också utedagiset där Wilgot ska börja till hösten. 


 Vi passade på att utnyttja stormvindarna här en dag och testade draken som flög riktigt fint. Synd att alla åkrar är put of limit nu innan skörden, hade varit bättre med utrymme där.
 Sexåringen har tagit eget ansvar över sina hästsvansar osv ;)
Ja, det var en liten uppdatering härifrån! Snart kommer vi att få internet (äntligen!) så då kanske det blir bloggat lite oftare. Fungerar inte att dela internet till datorn från min telefon så är lite småsur över det :/ Men snart har vi wifi hemma och då är allt frid och fröjd igen :) Hoppas ni har haft en riktigt skön start på sommaren!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar