fredag 22 juni 2018

Fjärde gången

Igår gick jag in i vecka 16, alltså vecka 15+0. Tycker fortfarande att det är krångligt med hur man ska säga, trots att jag varit gravid i 138 veckor sammanlagt. Brukar säga att jag är i vecka 15 plus någonting för att undvika förvirring. 

Min mage är enorm jämfört med tidigare graviditeter! Hejsan obefintliga magmuskler, högre ålder och fjärde gången! Såhär kan det se ut på kvällen. Som i vecka 23 med Theodor ungefär?
Annars mår jag väldigt likadant som tidigare. Ingen foglossning (ännu), lite sammandragningar redan tidigt, illamående hela första trimestern och ingen matlust. Chips är det sista jag skulle äta nu, eller grillkorv. Är mer sugen på sött och deicker ofantliga mängder apelsinjuice, vilket jag normalt inte dricker. 

Nu har jag kommit till den bästa delen av graviditeten där illamåendet avtagit nästan helt, tröttheten inte är lika påtaglig, magen bäxer och, bäst av allt, jag har börjat känna rörelser! Jag hoppas verkligen att jag får må lika bra nu framöver som jag mått tidigare graviditeter. 25 veckor kvar då ungefär! Eller 27... eller 22? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar