tisdag 19 juni 2018

Första jobbdagen

Förutom att på riktigt komma ut med graviditeten så gjorde jag något annat stort igår, nämligen tog emot mitt examensbetyg och kan numera titulera mig som socionom! Jag börjar karriären snabbt med sommarvikariat redan från och med idag. Blev inte ens trött av åtta timmar på dagis, och det var så roligt att vara på jobb! Riktigt exalterad tant här ;)

Barnen har varit på läger hela dagen, så de ska hämtas från mina föräldrar bara gubben min kommer hem från jobbet. Det blir dagis för de två yngsta några veckor framöver och Theodor får spendera tid med mommo/moffa/morbror. Det här är första sommaren jag jobbar sen vi fick barn, vilket börjar vara ett tag sen nu! Känns riktigt bra att tjäna ihop lite slantar innan nästa mammaledighet drar igång. Hinner i och för sig tjäna ihop mer än några slantar fram tills dess eftersom mammaledigheten ligger flera månader in i framtiden. Men mer om det sen.

Dagens jobbmage: Kan konstatera att folk misstänker att jag är gravid, men inte vågar kommentera. Men nu vet alla på jobbet om det vilket känns bra.

Det finns så mycket jag vill skriva om just nu! Var beredda på frekvent uppdatering hädanefter.

2 kommentarer:

  1. Grattis dubbelt :) Arbetar du som barnskötare eller finns det någon annan benämning på socionomer på dagis? Tycker du studerandet gått bra med familj? har själv tankar på att börja studera till just socionom.Hur ser dina tankar ut kring pojken er som inte är iskolåldern,får han fortsätta vara på dagis eller blir han hemma med dej/bebben?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jobbar som barnträdgårdslärare, vilket jag är behörig som nu när jag läst tillräckligt med småbarnspedagogik i mina studier. Fungerar dock inte likadant i Sverige, och vet inte varifrån du skriver? Studerandet har gått över förväntan! Blev klar ett halvår innan utsatt tid och har i princip aldrig behövt studera kvällstid eftersom jag optimerat studierna till tiden barnen varit på dagis. Har inte haft så mycket föreläsningar så tiden räckte bra till. Planerna inför hösten/vintern ska jag gå in närmare på i ett blogginlägg, så stay tuned ;)

      Radera