måndag 17 februari 2014

Vår?

Jag kan för allt i vmrlden inte förstå att det är februari. Ännu mindre att det är den senare halvan av februari! Den här tiden brukar man lite smått ha blivit trött på all snö som är överallt. Nu har det inte ens kommit snö överallt! Vad är det här? Theodor har hunnit skida en gång. Vi har varit till en pulkabacke lika många gånger och skrinnat gjorde vi några dagar efter varann när det inte var smällkallt men inte heller plusgrader. Jag är egentligen ingen riktigt sportig uteperson men nu hade jag gärna haft mer vinter än så här! Nu går det inte att färdas med pulka, inte heller cykla. Och syskonvagnen är ett otyg att ha på vägarna nu med allt slask överallt. Så det är lufthjulsvagnen med ståbräda som gäller. Och Theodor får gå och jag får hoppas att Wilma är på humör för att stå på brädan. Hoppas att det hinner bli lite mera vinter ännu och att de inte plogar bort all snö från cykelvägarna sen så man nu i alla fall kan dra pulkan där!

1 kommentar:

  1. Mer vinter eller så bort med all snö och slask! För min del kanske hellre det senare ;)

    SvaraRadera