lördag 1 februari 2014

Soffan

Efter att ha somnat fem gånger och vaknat lika många gånger så verkar lillgrabben äntligen nu ha somnat för natten (och självklart börjar Wilma prata precis när jag skriver det här, förhoppningsvis i sömnen). Jag har krupit ner under nya favoritfilten i ylle, Pentik (jepp, Wärtsilä julklappen). På tv visas UMK, finalen i Finlands eurovisionsuttagning. Tyvärr så är det inte en enda låt som tilltalar mig så den här kvällen känns lite bortkastad. Men man borde väl egentligen orka hålla sig vaken tills de kommit fram till vem som representerar Finland i Köpenhamn i maj. Håller tummarna att det inte blir någon av de finskspråkiga låtarna för vi vet alla hur det går då. Hur bra än låten låter i finsktalandes öron...

Det finska språket verkar ha en sövande effekt på mig så gäspningarna haglar tätt här. Misstänker att jag får söka upp vem som vann sen imorgon istället för att pina ögonen. Borde passa på att sova när barnen gör det. Wilgot äter ännu ofta ofta och de andra barnen vaknar alltid tidigt de morgnar när vi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar