torsdag 15 november 2012

Nytt, nyare, nyast

I förrgår kom vår tv, klockan åtta på kvällen. Och den är helt super om man jämför med vår bildrörs tv som nu ligger i hallen i väntan på nästa destination.
 Den här lillkillen är ganska så trotsig nuförtiden. Mest på eftermiddagen när han är trött. Igår kom det ett utbrott på stan och han skrek och skrek i några minuter men sen var det bra. Orsak? Han fick inte röra i godiset i lådorna vid Makuuni...
 Wilma sover hela nätter! Trodde aldrig att den här tiden skulle komma;) Nu har hon inte ens gnällt till på två nätter! Annars brukar hon kunna skrika lite men hon somnar snabbt om av sig själv. Blir bara värre om man går dit. Theodor vaknar oftare än henne men det tar säkert en stund för honom att vänja sig med nya rummet. Men natten till igår sov de båda från halv åtta till halv åtta utan ett pip! Skönt!
 Och julgardinerna har fått vara uppe ända sen vi flyttade in. Orka byta gardiner för några veckor. I helgen är det ju faktiskt julöppning och då ska vi in till stan och titta på raketerna:) Ska bli roligt!
Annat som har hänt då. Lucas fick en lillebror så jag satt barnvakt en tidig morgon förra veckan:) Super söt och superliten! Och jag sydde snabbt ihop ett babynest åt honom.
I helgen så transporterade vi hit en skänk/vitrin med kärra bakom bilen, från Terjärv. 2,5h tog det att köra. Vi var hemma klockan två, på natten! Så bilkärran med last fick stå under biltak över natten. Sen så visade det sig att skänken på något sätt svällt eller något så den står och vinglar på sina ben. Som tur är har det blivit bättre nu så vi hoppas att den återgår till sin normala form. Ni ska få bilder på lägenheten men jag vill ha den i lite snyggare skick först. Nu är det lådor i vardagsrummet, tommma lådor i sovrummet och fel gardiner i lekrummet. Dessutom är då vitrindelen till skänken mitt i vardagsrummet också så det är verkligen inte snyggt här nu...

Idag har vi inga planer. Wilma ska sova snart och så ska jag försöka få upp gardinerna i ungarnas rum som jag sydde klart igår på syjuntan. Nu ska jag rädda Wilma från Theodor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar